Efter frukost i morse skickade jag matte, husse och Stora matte att jobba med katthemmets monter vid Nerikes kattklubbs utställning på Conventum arena. Det behövs ju alltid hjälp till hemlösa katter!
![IMAG0883[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08831.jpg)
Den här fina skylten mötte alla som gick och handlade fika i NERKs cafeteria – visst är det toppen!! Ska bli spinnande att se vad det kan ge! *kurrar lyckligt*
![IMAG0885[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08851.jpg)
![IMAG0887[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08871.jpg)
Örebro katthem har loppis och lotterier som vanligt med massor av fina saker!
![IMAG0888[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08881.jpg)
Och ett litet ADOPTIONSCENTER så klart med massor av söta prydnadskatter!
![IMAG0889[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08891.jpg)
Mjau, t o m ett litet konstvernissage med alla tassverk till salu!
Eftersom de glömt Wikki FlatCat hemma så fick jag vara med på affischerna istället!
![IMAG0894[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08941.jpg)
De små adoptivkatterna är märkta med små färgprickar som betyder pris, eftersom många tycker det är jobbigt att annars bestämma själva vad de tycker de vill ge för missarna.
![IMG_6206[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMG_62061.jpg)
Det finns sådana här små hemlösingar också att kattoptera:
Generösa kattvänner har skänkt burar, bäddar, mat och andra fina saker!![IMG_6210[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMG_62101.jpg)
Mjau, jag är så nöjd, och så fick jag en extra lång kvällspromenad när matte och husse kom hem i kväll! Mina tassar blev alldeles svarta ute på asfalten. Jag är ju en stadskatt…![IMG_6216[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMG_62161-e1465077395330.jpg)
Och nu bloggar vi, matte och jag. Teamwork kallas det!![IMAG0899[1]](http://blogg.wikki.se/wp-content/uploads/2016/06/IMAG08991-e1465077567872.jpg)
Vart kan man köpa porslins katter
Hoppas att det blir massor med pengar till katthemmet! Nosbuffar