Jag darrar,
Liten Katt darrar,
hjärtat skälver…
De Stora Hundarna,
de Vilda Djuren,
de Hårda Bilarna
jagar mej…
Jag darrar,
våt av Regnet,
kall av Snön,
tom av Hunger,
yr av Feber.
Jag darrar,
sparkad, slagen,
bränd, hetsad!
Brutna tassen värker…
Förstår du
min osäkerhet?
Förstår du
min rädsla?
Förstår du?
Jag darrar
av fruktan.
Ingen Människa
har någonsin
Smekt Mig…
Vad ska jag tro?
(Reason for surrender / Martha Hull)
Författare: Wikki
Hej! Det här är min blogg. Med mina fyra tassar, arton klor och yviga svans samt en nyfiken nos förmedlas här mina åsikter, med stöd från mattes knä. Där ser jag självklart till att skriva sanningen. Och hur det är att ha två människor som behöver en fast tass. Men nu är det dags för min dagliga promenad ute och den tänker jag inte gå miste om, inte ens för er skull. //Wikipedia
Visa alla inlägg av Wikki
*tingeling får en tår i ögat*
Vilken otroligt gripande text om de hemlösa missarnas situation…blir tårögd..o önskar man hade förmåga att hjälpa alla….
*Mjuka tassars hälsning*
Lizette/Sidentass
medarbetare på hittekatte.ifokus
Glad att du uppskattar mitt försök att skildra känslan hos en rädd katt. Vi katter som aldrig haft det så hemskt måste hjälpa dem som har det så där…
TassKram Wikki