Stockholms katthem har haft en uppmärksammad kampanj ”Om katter kunde tala” i tunnelbanan med ett gripande affischmaterial där bilder och historier ur utsatta katters verklighet fått synas.
Hela kampanjmaterialet är gjort helt gratis av reklambyrå Crazy Kangaroo/Bilbo & Co i samarbete med Royal Canin och Stockholms Katthem. Ett jobb vilket måste vara värt oräkneliga guldtassar i belöning från alla oss som lever för de hemlösa katternas sak!
En broschyr med hela materialet kan du hitta på www.royalcanin.se/pages/2467/Kattshemsbroschyr.pdf och på www.royalcanin.se/Katt2/Kattkunskap/Kattrelaterade-artiklar/Kattens-status—en-artikelserie/Kampanjer-for-att-hoja-kattens-status/ finns ännu mer material! Läs och sprid!
på den här länken: www.kattid.se/ ! En toppenkampanj sponsrad av bl a Agria, och utformad av flera kattföreningar i Stockholmsområdet.
Men den är så bra att den borde bli landsomfattande, tycker jag! Och stort beröm till alla bakom dessa kampanjer!
Undrar om man kan få något tryckeri här i Göteborg att ställa upp på en sådan kampanj inför sommaren, och Wallstreet att ställa upp med en skyltplats / vagn. Det hade varit grejer det!
Finns säkert några kattälskare i Göteborg som kan anamma kampanjen, visst var den cool!*delar ut guldstjärna!*
KvällsSpinn Wikki