Bugga bugga bugga! Hjälp var är Kundtjänst?

eller:

bugg

…då var det i alla fall inte jag som tassade fel när jag försökte rätta till mina gamla inlägg och det inte gick….

Det kom upp en ruta där det stod ”Kontakta Kundtjänst!” – så jag letade efter kontaktinformation om Kundtjänst men DET FINNS INGET SOM HETER KUNDTJÄNST på Metrobloggen – hur de nu får ihop det!

Man kan gå in på ”Om Metrobloggen” och hitta en mailadress till SUPPORT – denna: metrobloggen.se@metro.se men hur ska man gissa sig till att det kan vara Kundtjänst? Eller så går man in på bloggen om Metrobloggen (Som inte heller är lätt att hitta till om man inte vet var den finns!) på metrobloggen.se/metrobloggen där man ska fylla i ett felanmälansformulär. Det är bara det att det ÄR INGET FORMULÄR – utan bara en instruktion om vad man ska skriva i ett mail för att felanmäla till metrobloggen.se@metro.se

Tycker ni det verkar rörigt? Det gör jag med!

  1. OM man ska skriva instruktioner och felmeddelanden, så ska de vara korrekta! Inte en djungel som ovan!

  2. Man ska inte behöva gissa sig till vad som finns var och vem som ska kontaktas! Eller leta sig tokig…

  3. Man ska följa en och samma norm för benämning rakt igenom konceptet. Heter det Support så ska det göra det på alla ställen, inte Kundtjänst eller Felanmälan eller dittendatten!

  4. Ett formulär är en färdig blankett man fyller i uppgifter i, i tomma fält. En instruktion är inte ett formulär. Det som finns på M-bloggen om M-bloggen är en instruktion.

  5. ”Om Metrobloggen”- fältet längst ned syns inte annat än när man är inne på metrobloggen.se/ – är man inne i ”sin egen” blogg går det inte att komma åt – men det borde synas i ett fält där också!

_495

Verkar det rörigt? Tur att jag är katt, och inte webdesigner… Jag tar en catnap!
– – Ovan ser ni förresten min förkortade päls – lite tufsig men mer funktionell för årstiden! – –

Författare: Wikki

Hej! Det här är min blogg. Med mina fyra tassar, arton klor och yviga svans samt en nyfiken nos förmedlas här mina åsikter, med stöd från mattes knä. Där ser jag självklart till att skriva sanningen. Och hur det är att ha två människor som behöver en fast tass. Men nu är det dags för min dagliga promenad ute och den tänker jag inte gå miste om, inte ens för er skull. //Wikipedia

4 reaktioner till “Bugga bugga bugga! Hjälp var är Kundtjänst?”

    1. Men jag skickade hela mitt klagomål i en enda stor tasskram till Metrobloggen och de sa ”Tack vi ska tänka på dina synpunkter till förbättringar!” – alltid nåt!
      TassKram Wikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *