Omtänksamt försäkringsbolag

I dag fick Stora matte tillbaka papperen från Agria som avslutade vår saknade älskade Semlans försäkring. Några slantar betalades ut och följebrevet inleddes med ”Vi tackar för den tid Semlan varit försäkrad hos oss och beklagar det inträffade!”. Sedan kom ännu en rad standardfraser och allmän information om vad som reglerats.

semlan3

Men den handskrivna raden på visitkortet som bifogats sade egentligen det viktigaste: ”Jag förstår att Semlan är saknad. Hör av dig om du behöver hjälp med något mer!”

Här vittnade det lilla kortet om en omtanke och servicekänsla, viktigare än en ”avskutad affärsuppgörelse” – det är sådana små saker som gör att man blir varm i själen…

Egentligen skulle varje försäkringshandläggare eller handläggare över huvud taget i sin yrkesutövning oftare fråga sig själv ”Hur kan jag lägga till det lilla extra som ger den här kunden mer hjälp?!” – och svaret är ofta: ”Med lite personlig service!” i all enkelhet.

usbhubkatt

Det lilla handskrivna kortet kan ibland vara viktigare än tio sidor kontrakt, för det vittnar om att bakom alla dessa ord finns det verkliga Människor med Hjärta!

Var rädd om det! Sådant skapar mer-kontakter!

Författare: Wikki

Hej! Det här är min blogg. Med mina fyra tassar, arton klor och yviga svans samt en nyfiken nos förmedlas här mina åsikter, med stöd från mattes knä. Där ser jag självklart till att skriva sanningen. Och hur det är att ha två människor som behöver en fast tass. Men nu är det dags för min dagliga promenad ute och den tänker jag inte gå miste om, inte ens för er skull. //Wikipedia

18 reaktioner till “Omtänksamt försäkringsbolag”

  1. Åh Wikki, så vackert! Så härligt att höra! Vi blev glada och rörda. Båda är vi försäkrade i Agria.

    NosPuss Sven och Signe

  2. Låter nästan som om det skulle kunna vara ’våran’ omtänksamma Lotta E som varit ifarten. Fast det finns säkert fler.

    Nosgos från oss!

  3. Låter nästan som om det skulle kunna vara ’våran’ omtänksamma Lotta E som varit ifarten. Fast det finns säkert fler.

    Nosgos från oss!

  4. Låter nästan som om det skulle kunna vara ’våran’ omtänksamma Lotta E som varit ifarten. Fast det finns säkert fler.

    Nosgos från oss!

  5. Låter nästan som om det skulle kunna vara ’våran’ omtänksamma Lotta E som varit ifarten. Fast det finns säkert fler.

    Nosgos från oss!

  6. Jag håller med! Så borde det alltid vara. När jag avslutade Sillas försäkring så fick jag standardbrevet. Hade faktiskt varit otroligt fint om det varit mer personligt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *